تور بهترین دیدنی های نپال یک تور ده روزه بازدید از بهترین های نپال می باشد.

در این تور از شهرهای کاتماندو، چیتوان، پخارا، لومبینی، ناگارکوت، بندیپور و دیدنی های نپال بازدید خواهیم کرد. از کنار کوه ها ،تپه ها، دره ها و دشت های بی پایان این کشور عبور خواهید کرد. از سکونتگاه ها و دامنه ی کوه های  چسبیده به قله های یخ زده هیمالیا گرفته تا تپه های سرسبز رشته کوه مهابهارات تا زمین های کم ارتفاع و وسیع کشاورزی. تور بهترین دیدنی های نپال یک پکیج عالی برای تماشای کلی نپال است.

سفر ما برای تور بهترین دیدنی های نپال از دره باستانی کاتماندو آغاز می‌شود. بازدید از معابد و بناهای تاریخی با معماری منحصر به فرد آن و آشنایی با تاریخ، سنت ها و فرهنگ غنی مردم نپال در کاتماندو تنها شروع تور بهترین دیدنی های نپال خواهد بود.

در کاتماندو از میدان دوربار کاتماندو، بودانات استوپا، سویامبونات استوپا ، معبد پاشوپاتینات، معبد تالجو، کاستامانداپ و بارگاه کوماری ایزدبانوی زنده ، تمل و بسیاری دیگر از دیدنی های جذاب بازدید خواهیم کرد.

سپس به روستای زیبا و رنگارنگ بندیپور خواهیم رفت و معماری چند صد ساله آن را خواهیم دید. در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال به سمت پخارا ادامه خواهیم داد. پخارا دومین مقصد محبوب توریستی نپال است و از دیدنی های پخارا بازدید خواهیم کرد. پس از بازدید از جاذبه های دیدنی پخارا و تماشای قلل هشت هزار متری پوشیده از برف به سمت زادگاه لرد بودا یعنی شهر لومبینی سفر خواهیم کرد.
زادگاه لرد بودا یکی از مقدس ترین مراکز زیارتی بودیسم در جهان می باشد. از دیدنی های لومبینی و و صومعه های چشم نواز مختلف بازدید خواهیم کرد و با آداب و رسوم بودیسم آشنا خواهیم شد.
در تور بهترین دیدنی های نپال بعد از بازدید از شهر لومبینی به شهر چیتوان سفر خود را ادامه می دهیم. چیتوان به مساحت بیش از 600 مایل مربع در دشت تارای و در قلب جنگل های انبوه واقع شده است. در چیتوان به ماجراجویی های فراموش نشدنی در جنگل خواهیم پرداخت و فرصت مواجهه با حیات وحش را تجربه خواهیم کرد.
بعد از تجربه ی فراموش نشدنی چیتوان و بازدید از دیدنی های چیتوان به سمت کاتماندو باز می گردیم ولی پیش از رسیدن به کاتماندو  از ناگارکوت دیدن خواهیم کرد.

ناگارکوت در ارتفاع 2175 متری از سطح دریا دومین قله بلند در اطراف دره کاتماندو است و یک منطقه بسیار سرسبز بوده و در میان کوه های پوشیده از برف مانند نگینی سبز رنگ است. در اینجا می توانید وسیع ترین دامنه های هیمالیا از جمله معروف ترین و بلندترین کوه های جهان را با چشم خود ببیند. (کوه اورست، لوتسه، ماكالو و ماناسلو، گانش هیمال، دامنه لانگتانگ، دامنه جوگال) و شاهد نمایی پاناروما از شهر کاتماندو و پارک ملی شیواپوری باشید.

در تور بهترین دیدنی های نپال شما از توریستی ترین و شناخته شده ترین دیدنی های نپال بازدید خواهید داشت.

برنامه تور بهترین دیدنی های نپال

روز اول ورود به کاتماندو

پس از ورود شما به فرودگاه بین‌المللی کاتماندو، نماینده‌ ی ما در فرودگاه برای استقبال و خوش آمدگویی به نپال در فرودگاه حاضر می باشد و با خودروی اختصاصی شما را تا هتل همراهی می نماید. پس از ورود به هتل و کمی استراحت بعد از پروازی طولانی برای میهمانی خوش آمدگویی به صرف شام دعوت خواهید شد.

در طی این مهمانی که برای آشنایی بیشتر و آمادگی برای سفر برگزار می شود راجع به برنامه سفر گفتگو خواهیم داشت. سپس می توانید گشتی در اطراف تمل رنگارنگ ، قلب تپنده ی کاتماندو داشته باشید.

بعد از صرف صبحانه در این روز همراه با راهنمای محلی و با خودروی شخصی به بازدید از دیدنی های کاتماندو طبق برنامه سفر خواهیم پرداخت. از میدان زیبا، پرشکوه، باستانی و تاریخی دوربار کاتماندو دیدن خواهیم کرد. میدان دوربار کاتماندو یا همان دوربار اسکوئر، یکی از سه میدان معروف کاتماندو در نپال است و در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد. میدان دوربار کاتماندو زمانی پایتخت پادشاهی کاتماندو بود لذا قصر های پرشکوه و معابد قرون وسطی آن معماری بی نظیری دارد. در میدان دوربار کاتماندو از تندیس کال بایراو تا هانومان دوکا دیدن می کنیم. به تماشای معبد تالجو و  کاستامانداپ و بارگاه کوماری ایزدبانوی زنده خواهیم رفت. 

سه معبد تالجو در کاتماندو وجود دارد که به سه گانه ی معابد تالجو نیز شهرت دارد. سه گانه ی معابد تالجو در کاتماندو، پاتان و باکتاپور قرار دارد و متعلق به سال 1500 میلادی بوده و توسط پادشاهان مالا ساخته شده است.

معبد تالجو واقع در میدان دوربار کاتماندو بزرگترین معبد از سه گانه ی معابد تالجو است و جزو میراث جهانی یونسکو می باشد. درب های معبد تنها یک بار در سال به روی عموم باز است چرا که این معبد جزو معابد تانتریک و پر رمز و راز می باشد. بعد از بازدید از معبد تالجو به معبد کاستامانداپ می رویم.

کاستامانداپ در لفت به معنای پناهگاه پوشیده از چوب است. داستان هایی  وجود دارد که مدعی هستند کاستامانداپ اولین بنایی بوده که در کاتماندو ساخته شده و نام پایتخت کشور نپال یعنی کاتماندو نیز در پی نام معبد کاستامنداپ نامگذاری شده است. قدمت معبد کاستامانداپ به قرن هفتم میلادی باز می گردد.

در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال به بازدید از منزلگاه و بارگاه کوماری ایزدبانوی زنده خواهیم رفت. الهه کوماری ایزدبانوی زنده و محل زندگی او یکی از جاذبه های توریستی، مذهبی -تاریخی کشور نپال است. پرستش الهه تالجو در قالب یک دختر باکره جوان یا “کوماری” یک سنت دینی بوده و تا به امروز ادامه داشته است. معبدی که کوماری سلطنتی در آن اقامت دارند در سال 1757 توسط پادشاه جایا پراکاش مالا ساخته شد و در سال 1966 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت .

پس از بازدید از میدان دوربار کاتماندو و دیدنی های بیشمار آن به سویامبونات استوپا یکی از قدیمی‌ترین استوپاهای بودایی در جهان که بر روی تپه‌ای مشرف به دره کاتماندو قرار دارد، خواهیم رفت. قدمت سویامبونات استوپا به سال 460 بعد از میلاد باز می گردد. سویامبونات دارای معماری به سبک ماندالا می باشد و در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. واژه سویامبونات در لغت به مفهوم (خود شکوفایی – خود متعالی) می باشد.

دلیل این نامگذاری به خاطر افسانه ها و داستان هایی است که در رابطه با این مکان گفته شده است. می توان گفت بعد از لومبینی که زادگاه لرد بودا می باشد، سویامبونات استوپا و بودانات استوپا از مهمترین مراکز دینی عبادی برای تبتی ها و بوداییان می باشد.

بعد از بازدید از سویامبونات استوپا این بار به سمت شگفتی دیگری به نام معبد پاشوپاتینات خواهیم رفت. این معبد نیز جزو میراث جهانی بوده و ثبت شده در لیست یونسکو است. معبد پاشوپاتینات یکی از مهم ترین، مقدس ترین و قدیمی ترین معابد هندو در نپال می باشد که به لرد شیوا اختصاص یافته است.

معبد پاشوپاتینات مکانی است که آیین های هندو در شکل و فرم اولیه و حیرت انگیز خود انجام می شود. در هرگوشه از معبد پاشوپاتینات “مرگ” در تعریفی کاملا متفاوت هر روزه “زندگی” می شود. سوزاندن اجساد در این مکان یکی از عادی ترین امور روزمره به حساب می آید. گردشگران این فرصت را دارند تا حداقل یک بار سوزاندن مردگان در فضای باز را ببینند. بازدیدکنندگان می توانند روح  آداب و رسوم زندگی و باورهای تناسخ در آیین هندو را از نزدیک شاهد باشند و احساس کنند.

بعد از بازدید از معبد شگفت انگیز پاشوپاتینات برای بازدید از یکی دیگر از شگفتی های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو به سمت بودانات استوپا می رویم. ماندالای عظیم استوپای بودانات آن را به یکی از بزرگ‌ترین استوپاهای  کروی نپال و جهان تبدیل کرده است. در سال ۱۹۷۹بودانات استوپا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بعد از بازدید از این استوپای زیبا و شگفت انگیز همراه با خودروی شخصی به هتل محل اقامت باز می گردیم.

پس از صرف صبحانه با خودروی اختصاصی به سمت روستای بندیپور می رویم که به عنوان موزه زنده فرهنگ نواری نیز شناخته می شود. با معماری باشکوه قرن هجدهم و محیط قرون وسطایی و رنگارنگ آن آسنا می شویم. در بندیپور پیاده روی کوتاهی خواهیم داشت و از معابد، منظره ها و غارهای اسرارآمیز آن بازدید خواهیم کرد. هنگامی که به بندیپور رسیدیم به هتل خود هدایت خواهید شد. بعد از آن برای کاوش در بندیپور به پیاده روی خواهیم پرداخت و از مناظر و دیدنی های  شگفت انگیز بندیپور دیدن خواهیم نمود.

صبح زود از خواب بیدار شوید و شاهد مناظر باشکوه صبحگاهی از دریایی از ابرها که منطقه را احاطه کرده اند باشید.

بعد از صرف صبحانه همراه با خودروی اختصاصی به سمت مقصد بعدی یعنی شهر رویایی و جادویی پخارا حرکت می کنیم. تور بهترین دیدنی های نپال با یک مسیر رانندگی خوش منظره از میان تپه‌های زیبا و سرسبز در امتداد سواحل رودخانه‌ تریشولی و مارسیاگاندی پیش می‌رود. هنگامی که به شهر دریاچه ها – پخارا رسیدید، در کنار دریاچه ی زیبای فیوا قدم بزنید. این یک پیاده روی فوق العاده زیبا خواهد بود. سعی کنید در این شب زودتر استراحت کنید چراکه در روز بعدی گشت در پخارا پیش از طلوع آفتاب آغاز خواهد شد.

پیش از طلوع آفتاب همراه با خودروی شخصی و راهنمای محلی به سمت دهکده‌ی سارانگکوت حرکت می کنیم. سارانگکوت به دلیل منظره حیرت انگیز طلوع و غروب خورشید  بخشی جدایی ناپذیر از سفر به شهر رویایی پخارا است. سارانگکوت در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار دارد و مکانی عالی برای ثبت منظره مسحورکننده آناپورنا است. سارانگکوت مناظر زیبایی از کوههایی مانند آناپورنا (8091 متر)، ماچاپوچره (6993 متر) و دائولاگیری (8167 متر) و بسیاری قلل دیگر به علاوه منظره پاناروما از کل شهر پخارا، دریاچه ی جادویی پخارا و استوپای صلح جهانی را پیش روی چشمان شما قرار می دهد.

ما یکساعت در سارانگکوت خواهیم بود سپس به هتل باز می گردیم برای صرف صبحانه و در ادامه از آبشار دیویس و غار گاپتی شاور دیدن خواهیم کرد.

آبشار دیویس با نام نپالی آبشار “پاتاله چانگو” به معنای ” آبشار جهان زیرزمین ” نیز شناخته می شود از برخوردش به زمین یک تونل درست کرده که طول تونل تقریبا ۱۵۲.۲ متر می باشد و ۳۰ متر به زیر سطح زمین راه دارد. پس از خروج آب از تونل، جریان آب از غاری به نام غار گاپتی شاور مهادو یا “غار زیر زمین” عبور می کند که در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال از این غار دیدن خواهیم نمود.

پس از آن به سمت استوپای صلح جهانی می رویم. استوپای صلح جهانی در پخارا، با نام شانتی استوپا نیز شناحته می شود. استوپای صلح در پخارا اولین استوپای صلح در نپال است و هفتاد و هفتمین استوپای صلح در جهان می باشد. در اینجا می توانیم منظره یی دیدنی از دریاچه زیبای فیوا و نمای کوه های آناپورنا و هیمالیا داشته باشیم. این استوپا از مهمترین دیدنی های پخارا می باشد. در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال به بازدید از تندیس لرد شیوا خواهیم پرداخت. این بزرگترین مجسمه شیوا در آسیا است. کل سازه 108 فوت ارتفاع دارد و خود مجسمه 51 فوت است. 

پس از پایان گشت بهترین دیدنی های نپال در پخارا می توانید در حاشیه دریاچه همیشه آرام و زیبای فیوا قدم بزنید یا به یک قایق سواری خوش منظره بروید.

بعد از صرف صبحانه با خودروی اختصاصی به سمت زادگاه لرد بودا، شهر لومبینی حرکت می کنیم. بعد از ورود به هتل گشت خود داخل مجموعه باغ لومبینی آغاز می کنیم. امروزه می توان شاهد حضور بیش از 32 صومعه بودایی در لومبینی بود که توسط کشورهای مختلف ساخته شده است. هر صومعه در لومبینی دارای آداب و رسوم خاص خود است و سنت های منحصر به فرد فرهنگی و ویژگی های معماری کشور خود را بازتاب می دهند. در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال در شهر لومبینی به بازدید از دیدنی های لومبینی خواهیم پرداخت. در لومبینی همراه با راهنمای محلی به بازدید از بیشوا شانتی استوپا (صلح جهانی) ، موزه لومبینی، صومعه سلطنتی تایلند، صومعه بودایی سریلانکا، صومعه کامبوج، معبد طلایی میانمار صومعه بودایی چین ( ژونگ هوآ )، صومعه بودایی کره جنوبی، استوپای لوتوس عظیم، شعله صلح ابدی، ستون آشوکا گوتیهاوا، ستون آشوکا مایا دوی، ستون آشوکا کاناکمونی، موناستیک غربی، موناستیک شرقی، حوض مقدس معبد مایادوی، درخت مقدس بودهی ( بودی ) و معبد مایا دوی (زادگاه لرد بودا ) خواهیم پرداخت.

در این روز زادگاه لرد بودا را به سمت زیبایی و شگفتی بعدی ترک می کنیم و به سوی شهر چیتوان حرکت می کنیم. بعد از ورود به هتل و استراحت توضیحات مربوط به برنامه ی چیتوان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در ساعت 13.00 برای صرف نهار به رستوران هتل می رویم و پس از صرف نهار و کمی استراحت در ساعت 15.00 به بازدید از روستای تارو خواهیم پرداخت. سپس به سواحل رودخانه راپتی خواهیم رفت و از مناظر زیبای آن بازدید خواهیم کرد.

در ساعت 19.00 به بازدید از رقص فرهنگی تارو خواهیم پرداخت و در ساعت 20.00 برای صرف شام در رستوران هتل حاضر می شویم.

توصیه می شود بعد از صرف شام زودتر به استراحت بپردازید چراکه ادامه برنامه ی چیتوان از اول صبح آغاز خواهد شد.

ساعت شش صبح بیدار شده و راس ساعت شش و نیم در رستوران هتل برای صرف صبحانه حاضر می شویم. فعالیت هایی که برای چیتوان خواهیم داشت شامل:

ساعت 7.00 صبح در دریاچه زیبای راپتی به کانو سواری می پردازیم. این برنامه فرصتی زیبا برای تماشای گونه های مختلف پرندگان می باشد. پارک ملی چیتوان با دارا بودن تنوع بسیار غنی از پرندگان، زیستگاه بومی بیش از 544گونه پرنده، به عنوان یکی از 200 نقطه حیات وحش محافظت شده مهم جهان به شمار می آید. منظره چشمگیر رودخانه که در امتداد آن ها دو گونه نادر کروکودیل شنا می کنند و یا به استراحت می پردازند بسیار دیدنی است. در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال به پیاده روی در پارک ملی چیتوان خواهیم پرداخت. پارک ملی چیتوان از مهمترین دیدنی های شهر چیتوان می باشد. از نظر تنوع گونه حیات وحش این منطقه بسیار غنی می باشد به طوری که 31٪ پستانداران، 61٪ پرندگان، 34٪ دوزیستان و خزندگان و 65٪ ماهیان و آبزیان ثبت شده در کشور نپال را پارک ملی چیتوان به تنهایی در خود جای داده است. در راه بازگشت منظره ی دیدنی حمام فیل ها را خواهیم دید.

در ساعت 13.00 برای صرف نهار به هتل می رویم و در ساعت 15.00 به ادامه برنامه چیتوان می پردازیم.

در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال به جیپ سافاری خواهیم پرداخت؛ فرصتی استثنایی برای تماشای حیات وحش از نزدیک.

چیتوان دارای شصت و هشت گونه ی مختلف از پستانداران است. از جمله کرگدن تک شاخ آسیایی، ببر، پلنگ، آهو، میمون، فیل، خرس، گراز وحشی، کفتار، گربه وحشی، گوزن خالدار و بسیاری دیگر از گونه های جانوری را در این ناحیه می توان دید. پارک ملی چیتوان با دارا بودن بیش از 800 کرگدن تک شاخ آسیایی دومین  زیستگاه پر جمعیت این گونه در جهان بوده و همچنین یکی از آخرین پناهگاه های ببر بنگال در جهان می باشد.

در ساعت 20.00 جهت صرف شام در رستوران هتل حاضر می شویم.

در ادامه تور بهترین دیدنی های نپال بعد از صرف صبحانه به سمت شگفتی بعدی یعنی ناگارکوت حرکت می کنیم.

ناگارکوت در ارتفاع 2175 متری از سطح دریا دومین قله بلند در اطراف دره کاتماندو است و یک منطقه بسیار سرسبز بوده و در میان کوه های پوشیده از برف مانند نگینی سبز رنگ است. در اینجا می توانید وسیع ترین دامنه های هیمالیا از جمله معروف ترین و بلندترین کوه های جهان را با چشم خود ببیند. بعد از ورود به هتل و استراحت می توانید به گشت زنی در محدوده این منطقه زیبا بپردازید و یا از فعالیت های اختیاری همانند دوچرخه سواری و اسب سواری لذت ببرید.

ناگارکوت یکی از بهترین نقاط برای بازدید از منظره های بی نظیر طلوع و غروب خورشید می باشد، پیش از طلوع آفتاب بیدار شده و آماده تماشای طلوع می شویم. در اینجا می توانیم به تماشای طلوعی رویایی با مناظر کوه اورست، لوتسه، ماكالو و ماناسلو، گانش هیمال، دامنه لانگتانگ، دامنه جوگال و شاهد نمایی پاناروما از شهر کاتماندو و پارک ملی شیواپوری باشیم.

بعد از صرف صبحانه به سمت کاتماندو حرکت می کنیم و سه ساعت پیش از پرواز همراه با خودروی اختصاصی شما را تا فرودگاه بدرقه خواهیم کرد.

هزینه های تور

  • دو شب اقامت کاتماندو در هتل + صبحانه
  • دو شب اقامت پخارا در هتل + صبحانه
  • یک شب اقامت بندیپور در هتل  + صبحانه
  • دوشب و سه روز اقامت چیتوان در هتل  + صبحانه + نهار + شام + پکیج تفریحی چیتوان
  • یک شب اقامت لومبینی در هتل  + صبحانه
  • یک شب اقامت ناگارکوت در هتل  + صبحانه
  • تمامی ورودیه های مناطق دیدنی در کاتماندو
  • تمامی ورودیه های مناطق دیدنی در پخارا
  • تمامی ورودیه های مناطق دیدنی در لومبینی
  • تمامی ورودیه ها و هزینه های مربوط به پکیج چیتوان
  • راهنمای محلی با مجوز رسمی در کاتماندو کاملا مسلط به زبان انگلیسی
  • راهنمای محلی با مجوز رسمی در پخارا کاملا مسلط به زبان انگلیسی
  • راهنمای محلی با مجوز رسمی در لومبینی کاملا مسلط به زبان انگلیسی
  • خودروی اختصاصی در تمام طول سفر
  • هزینه راهنمایان محلی، راننده، سوخت، مالیات و عوارض جاده یی
  • استقبال و بدرقه ی فرودگاهی همراه با خودروی اختصاصی
  • سیم کارت نپالی ( همراه با 20 گیگ اینترنت)
  • میهمانی خوش آمد گویی به صرف شام و نوشیدنی
  • اعطای لوح یادبود
  • هتل سه ستاره + صبحانه 1099دلار
  • هتل چهار ستاره + صبحانه 1450 دلار
رزرو تور
error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.