استوپای صلح جهانی

استوپای صلح جهانی، هفتاد و هفتمین استوپای صلح در جهان

استوپای صلح جهانی در پخارا یکی دیگر از دیدنی های نپال، با نام شانتی استوپا نیز شناخته می شود. استوپای صلح در پخارا اولین استوپای صلح در نپال است و هفتاد و هفتمین استوپای صلح در جهان می باشد.

استوپای صلح دیگری نیز در لومبینی قرار دارد که به پیشوا شانتی استوپا شناخته می شود. استوپای صلح جهانی نمایی کاملا رویایی و پاناروما از شهر پخارا را در پیش روی چشمان شما قرار می دهد.

در اینجا می توانیم منظره یی دیدنی از دریاچه زیبای فیوالیک و نمای کوه های آناپورنا و هیمالیا داشته باشیم. تپه ی فوق العاده دیدنی سارانگکوت که در میان ابرهای سپید پوشیده شده است، پاراگلایدر هایی که بر فراز آسمان پرواز می کنند و قایق های رنگی معروف شهر پخارا همه و همه شما را مجذوب این مکان خواهد کرد.

معماری استوپای صلح جهانی

بنای یادبود بکر و سفید رنگ استوپای صلح نمونه ای کلاسیک از سبک سنتی معماری استوپا است. رنگ چشمگیر آن به تشخیص استوپا از فاصله چندصد متری کمک میکند.

این استوپا دارای 115 فوت ارتفاع و قطر 344 فوت  است. استوپای صلح جهانی در پخارا دارای چهار مجسمه قابل توجه بودا است که در ردیف دوم شانتی استوپا نصب شده است. این تندیس های زیبا نشان دهنده نقاط عطف و مهم زندگی لرد بودا است.

این چهار تندیس توسط چهار کشور به این مرکز اهدا شده است که به ترتیب شامل  تندیس “دارماچاکرا مودرا”  توسط کشور ژاپن، “کوشیناگر” از کشور تایلند، “بود گایا” از کشور سریلانکا و “لومبینی” از کشور نپال اهدا شده است.

در بالای این چیدمان قله ای قرار دارد (سنگ گاجور نیز نامیده می شود) که سنگ بلور از سریلانکارا نگه می دارد. این سنگ نماد فضل و عقل است. در قسمت زیرین سنگ گاجور،  دارماچاکرا وجود دارد که نشانگر چرخ زندگی است وتعالیم لرد بودا و دارما را به تصویر کشیده است.

یک معبد بودایی ژاپنی نیز در ورودی درب اصلی قرار دارد که گردشگران می توانند در مراسم آنجا شرکت کرده و هرچه بیشتر با سبک و سیاق بودیسم آشنا شوند. این استوپا از پرطرفدارترین دیدنی های پخارا در میان گردشگران می باشد.

چگونه به استوپای صلح جهانی برویم؟

برای رسیدن به استوپای صلح جهانی در پخارا چندین مسیر وجود دارد.

اتوبوس محلی و یا خودرو شخصی

می توان با استفاده از اتوبوس های محلی و یا اجاره تاکسی به این مکان رسید. اگر با خودرو این مسیر را طی کنیم تنها  یک پیاده روی بسیار کوتاه برای رسیدن به استوپای صلح جهانی در پیش خواهیم داشت.

موتورسیکلت و یا دوچرخه

یکی از فعالیت های پرطرفدار در میان گردشگران دوچرخه سواری و یا گشت و گذار با موتورسیکلت در شهر زیبای پخارا می باشد. برای اجاره موتورسیکلت کارت شناسایی و گواهینامه بین المللی مورد نیاز می باشد.

استفاده از قایق

میتوان با استفاده از قایق و گذر از دریاچه ی زیبای فیوا به سمت دیگر دریاچه رفت و با هاکینگ یک تا دوساعته از میان جنگل های زیبا همراه با نمایی رویایی از شهر پخارا به استوپای صلح جهانی رسید.

این یک پیاده روی سبک است و مسیر پیاده روی به درستی مشخص شده است. در طول مسیر می توانید از مغاره های شیرینی فروشی و  سوغاتی های رنگی که در اینجا قرار دارند نیز لذت ببرید .

 

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.