قایق سواری در پخارا

قایق سواری در پخارا و دریاچه فیوا یکی از لذت بخش ترین تجربه ها در طول سفر به این شهر زیبا و رویایی است. پخارا مقصد و میزبان بسیاری از گردشگران نپال می باشد که به دنبال ماجراجویی، مدیتیشن و یا ریلکسیشن می باشند.

پخارا دومین شهر مهم نپال به دلیل قرار داشتن در کنار کوه های 8 هزارمتری بزرگی همچون آناپورنا، ماناسلو و دائولاگیری یکی از اولین گزینه ها برای گردشگرانی است که می خواهند به مناطق کوهستانی بروند.

دریاچه ی زیبای فیوا زیبایی های بی نظیری در دل خود دارد که هیچوقت نمی توان از آن دل کند و یا آن را فراموش نمود . این دریاچه از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پخارا و دیدنی های نپال می باشد.

رشته‌کوه‌های جذاب آناپورنا در پخارا وآرامش نهفته در دریاچه فیوا، دریاچه روپا و دریاچه بگناس، پخارا را به مقصدی بی‌نظیر برای قایق سواری و بسیاری دیگر از فعالیت های هیجان انگیز ورزشی در نپال تبدیل کرده است.

دریاچه فیوا به خاطر انعکاس جادویی کوه ماچاپوچره و قله های اناپورنا در آب های خود، شهرت فراوانی کسب نموده است. رشته کوه آناپورنا از شمال تنها در فاصله ی ۲۸ کیلومتری با دریاچه فیوا می باشد.

اطراف دریاچه زیبای فیوا با جنگل های سرسبز و انبوه به طرز زیبایی احاطه شده است و بازتاب زیبای کوه ماچاپوچره در این دریاچه منظره یی تماشایی و خیره کننده به آن بخشیده است.

  • دریاچه فیوا بزرگترین دریاچه ی نپال بعد از دریاچه ی رارا از نظر منبع ابی در نپال است.
  • دریاچه فیوا یکی از پر بازدید ترین دریاچه ی های آب شیرین در جنوب نپال است.  این دریاچه در ارتفاع ۷۴۲ متری واقع شده و مساحت ان حدود ۴.۴۳ کیلومتر مربع می باشد .
  • عمق این دریاچه تقریبا ۸.۶ متر است و حداکثر عمق ان ۲۴ متر می باشد. حداکثر ظرفیت آب این دریاچه تقریباً ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ متر مکعب است .

شما می توانید با قایق سواری در پخارا خود را به جزیره یی که معبد زیبای تال براهی در مرکز این دریاچه قرار گرفته برسانید.

می توان برای چند ساعت یا تمام روز قایقی را به همراه راهنما و یا بدون راهنما اجاره کنیم و به گشت و گذار در دریاچه ی زیبای فیوا بپردازیم.

در طول قایق سواری در پخارا می توانید مناظر شگفت انگیزی از کوه فیشتیل، سارانگکوت ، دامنه های رشته کوه آناپورنا و استوپای صلح جهانی داشته باشید.

بر فراز آسمان این دریاچه زیبا همیشه پاراگلایدر ها را خواهید دید که همچون پرندگان آزادانه در آسمان پرواز می کنند.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.