تور خصوصی نپال جناب آقای دکتر بهروزیان

تور خصوصی نپال

بعد از یکماه پیگیری، تحقیق و تفحص پیرامون سفر به نپال که آرزوی دیرینه بنده بود بالاخره به لطف خداوند محقق شد و با ارائه مدارک جهت ویزا و اخذ مجوزهای لازم برای ورود به کوهستان درنپال و رزور تور خصوصی نپال و تهیه بلیط هواپیما و… درتاریخ 22 آذرتهران را به مقصد قطرترک کردیم.

بعداز 3ساعت پرواز وقتی به فرودگاه دوحه رسیدیم ازعظمت، شکوه، بزرگی، نظم،ودیدن آخرین تجهیزات وهواپیما های روز دنیادرشوک فرو رفتیم . انصافا این همه پیشرفت قابل تقدیر و تشکر واحترام هست.

بعد از7ساعت توقف دردوحه قطر با یکی ازمجهزترین هواپیمای روز دنیا به سمت نپال که بین چین وهند قرار دارد پرواز کردیم.

"ساعت14

"</p

طبق رسم نپالی با تقدیم حلقه گل به میهمانان واستقبال وخوش آمد گویی گرم به سمت هتل حرکت کردیم .

در طول اقامت در کاتماندو از دیدنی های کاتماندو اعم از سویامبونات استوپا ، معبد پاشوپاتینات  ، معبد تالجو و خانه ی الهه کوماری به همراه تنها لیدر مقیم و فارسی زبان نپال آقای ناسا و گاید محلی بازدید کردیم .

ترکنیگ به سمت آناپورنا دهمین قله مرتفع جهان

تور خصوصی نپال

خورشید باتوجه به قلل بالای8000متری خیلی زودتر غروب کرد وهوا بشدت سرد شد.

شب رادر کمپ کوهستانی (بسیارمجهزبه تمام امکانات، ساخته شده درسال 2020بادرستوران بزرگ وتعداد20 اتاق 2نفره وبسیار زیبا و..) اقامت کردیم.

به علت کمبود انرژی و قیمت بالای آن خصوصا درارتفاعات اتاق ها هیچ وسیله گرمایشی نداشتند و درسالن مرکزی که رستوران هم آنجا بود، بخاری هیزمی وجود داشت که ما را دعوت کردند آنجا برویم.
تاریکی جنگل وگرمای بخاری ونورکم ، فضا را به شدت رمانتیک وآرامش بخش کرده بود.

"</p

پس ازصرف شام تند وتیز نپالی وگفتگو جهت استراحت به محل اسکان رفتیم.
شدت سرما به حدی بود که با چند لباس وکاپشن پر، و4عددپتو همچنان سرد بود ولی با توجه به1000متر پیمایش درشیب تندوخستگی مفرط خواب بسیار آرامی داشتیم.
قبل ازطلوع آفتاب آماده شدیم تا این طلوع زیبا و رویایی بر فراز قلل 8000متری جهان خصوصا آناپورا که در دامنه آن بودیم تماشا کنیم.
درتاریخ 28آذر ازفرط خوشحالی درتاریکی شب بیدار ومشغول عکس وفیلم شدیم ولی به علت سرمای شدید ویخ زدگی محیط خیلی آهسته گام برداری می کردیم
بعدازصرف صبحانه صعود داشتیم.

"</p

با ماشین تویوتا در دل جنگل رسیدیم و بعد از 3ساعت رانندگی درجاده خاکی نهایتا ساعت 3بعدازظهر به هتل در شهر پخارا دومین شهربزرگ نپال رسیدیم.

غروب جهت گشت شهري رفتیم واخرشب به هتل بازگشتیم جهت استراحت.
درتاریخ ۲۹ آذر صبح زود بعد از صرف صبحانه پخارا را به‌ سمت چیتوان ترک کردیم لازم به توضیح است در تمام طول سفر تور خصوصی نپال، خودرو اختصاصی ، راننده وتنها لیدر فارسی زبان نپال آقای ناسا همراه ما حضور داشتند.
بعداز 5ساعت به هتل 5ستاره یی که درحوالی جنگل بود رسیدیم.

"</p

بعد از صرف ناهار؛ با جیپ های سافاری ساعت 14 همراه با 2 محافظ ویک راننده دردل جنگهای چیتوان ازنزدیک فیل واکثرحیوانات وپرندگان را از نزدیک تماشا وعکس وفیلم گرفتیم.

ساعت 18 به هتل برگشتیم. تور خصوصی نپال ما بخاطر پکیج کامل تمام گشت ها واکثر وعده های غذايي راشامل می شد وهیچ گونه هماهنگی نیاز نداشتیم.

تمام امور ازقبل کاملا هماهنگ شده بود ودقیقا رأس ساعت اعلام شده انجام می شد.
ویژگی این هتل درچیتوان  که گویا در دل جنگهای آفریقا هستید وحتی درب هتل که بادیوار حصارداشت شب ها به علت حمله حیوانات فیل وببر و.. بسته می شد.
سکوت و تاریکی شب زیبایی فوق‌العاده داشت صدای حیوانات فضارابسیار رمانتیک کرده بود هرچند دلمان می خواست تا صبح بیدار باشیم وازاین لحظه استفاده وافر راببریم علی‌رغم میل باطنی به استراحت پرداختیم

درتاریخ 30آذر صبح زود بیدار شدیم ومقداری درجنگل پیاده روی کردیم سپس همراه تیم جنگل نوردی به سمت رودخانه رفتیم.

قایق چوبی که ظرفیت5نفرداشت. صدها کروکودیل درمسیر رامشاهده کردیم وحتی صدای بلند وخشمگین آنها بابت حضورمان درمحل زندگي آنها به گوش می رسید.

صدای هزاران پرنده و صدای بسیار بلند فیل ها وسایر حیوانات بسیار دل انگیز وجالب بود .

درمکان حفاظت شده در چیتوان بانیروهای محافظ جهت پیاده روی درجنگل ازقایق پیاده شدیم و به سمت منطقه پرورش و نگهداری فیل‌ها رفتیم. صدها فیل درمنطقه حضور داشت ازآنجا ازطریق یک پل پیاده از روی بلندترین رودخانه عبور کردیم وسوارماشین های مخصوص جنگل شدیم وبه هتل جنگلی رفتیم .

پس ازصرف ناهار با خودرو اختصاصی همراه با آقای ناسا به سمت کاتماندو حرکت کردیم.

"</p

تور خصوصی نپال / رؤیای اورست، پروازبا هلی کوپتر اختصاصی به بیس کمپ اورست و قله کالاپاتار

تور خصوصی نپال

پائولو کوئیلو درکتاب کیماگرجمله زیبایی دارد.
تحقق بخشیدن به رویای شخصی یگانه وظیفه آدميان است.

هنگامی که رویای چیزی رادرسر داری سراسر عالم هستی همدست می شوند تابتوانی این رؤیا راتحقق بخشی.

یازدهمین روز سفر از تور خصوصی نپال
چهارشنبه 1دی 1400
زیباترین روز سفر وخاطرانگیزین ورویایی ترین روز عمرم بود که سالهای متوالی آرزوی آنرا داشتم. شب ازخوشحالی وکمی اضطراب خواب آرامی نداشتم البته برای این برنامه روزها وساعات زیادی صرف شد تا این مهم محقق شود.

آری صعود به بیس کمپ اورست و قله کالاپاتار 5545متر
پروازبا هلی کوپتر خصوصی به بیس کمپ اورست
ازآنجاییکه ازشب قبل تجهیزات کامل را آماده‌ کرده بودیم به سمت فرودگاه کاتماندو حرکت کردیم جهت اخذ مجوزها .
باهماهنگی تنها لیدر مهربان وتوانمند فارسی زبان درنپال تخفیفات لازم اخذ گردید و با پرداخت 3000روپیه جهت مالیات فرودگاهی و بیمه “الزامی” با ماشین به سمت هلیکوپتر رفتیم .

مسیرپرواز ازکاتماندو تا لوکلا(نامچه بازار) 50 دقیقه بود.  فرودگاه لوکلا خطرناکترین وکوتاه ترین فرودگاه در جهان است که بین دره عمیق وکوه قراردارد.

جهت عکس و فیلم درکمپLukla ده دقیقه توقف داشتیم. ازفرودگاه  Luklaبه سمت Pheriche پرواز کردیم و  پانزده دقیقه بعد به انجا رسیدیم.

از هلی کوپتر پیاده شدیم و حدود15 دقيقه درمجاورت اورست بودیم. محو زیبایی های منطقه شده بودم وازاینکه به آروزی دیرینه خودم رسیدم بودم غرق درشادی وشعف بودم . مشغول عکس وفیلم ازیخچال خومبو رودخانه یخ زده ومحیط اطراف بودیم. کوهنوردان این مسیر 65کیلومتری را 16 روزه صعود می کنند.

براي سومین بار در تورخصوصی نپال سوارهلی کوپتر شدیم وبه سمت بیس کمپ اورست پرواز کردیم.

یک دور اطراف بلندترین کوه جهان اورست بلندقامت زدیم وبالای قله کالاپاتار درارتفاع 5545 بیس کمپ شمالی اورست فرودآمدیم.

ازخلبان خوش اخلاق ومهربان خواهش کردیم ازما عکس بگیرد. در دمای منفی 17عکس وفیلم گرفتیم و بعدبه سمت هتل مجلل بیس کمپ که در ارتفاع 3880هست پروازکردیم. به اتفاق همنورد و خلبان مودب خوش برخورد وخندان که اسم مارا تهران صدا می کرد جهت صرف غذا به رستوران رفتیم .
جالب اینکه باکلی زحمت 2عدد بنر تهیه کرده بودیم ولی متاسفانه درفرودگاه نپال به علت شلوغی گم شد واینقدر محو محیط وزیباترین منطقه جهان بودیم که در بالای قله متوجه شدیم.

بعداز چهار ساعت پروازبا هلیکوپتر تا ارتفاع شش هزار متری و پرواز اطراف بلندترین کوه جهان اورست بلندقامت به فرودگاه کاتماندو برگشتیم و به هتل ترانسفر شدیم.

در یکی از رستوران ها جشن خداحافظی وجشن صعود به میزبانی آژانس نپالی به صرف ناهار برگزار گردید.  جالب بود بعد از صرف غذا همزمان جشن تولد آقای ناسا لیدر ایرانی بود که آقای ناسا وما توسط مدیر آژانس نپالی سورپرایز شدیم. بعدازصرف کیک تولد وگرفتن عکس یادگاری نوبت انجام تست کرونا شد که توسط آقای ناسا هماهنگی شده بود وپرسنل بیمارستان در رستوران حضور یافتند وتست انجام شد.

گشتی اطراف هتل زدیم و آخرشب درهتل مشغول جمع آوری لوازم وبستن چمدان ها شدیم.

پنجشنبه دوم دی روز آخر تور خصوصی نپال به همراه آقای ناسا  جهت خرید لوازم کوهنوردی درمحله تمل که منطقه توریستی کاتماندو بود پرداختیم.

ساعت دوازده مسؤل شرکت مسافرتي نپال لوح صعود را تقدیم نمودند وبعد ازخداحافظی به سمت فرودگاه رفتیم.

تور خصوصی نپال

آنقدر به اقای ناسا عزیز عادت کرده بودیم وانقدرایشان به ما محبت کردندکه موقع خداحافظی کلی اشک ریختیم.

ساعت هفده نپال را باتمام خاطرات خوبش بسمت قطرترک کردیم.
ساعت بیست و سه به فرودگاه عظیم وشکوهمند قطر رسیدیم.
جمعه سوم دی ماه در ساعت سه بامداد قطر را به سمت تهران ترک کردیم.

شش بامداد در تهران بودیم و ساعت نه صبح به لطف خداوند متعال درکمال صحت وسلامتی به شهرمان بازگشتیم.

خلاصه سفر
درطول دوازده روز تور خصوصی نپال  یکصدوهشتاد کیلومتر ترکینگ وپیاده روی داشتیم.
شانزده ساعت درهواپیما و چهار ساعت درهلی کوپتر پرواز داشتیم .

سه صعود درسه شهر نپال داشتیم.

کاتماندو ، سارانگکوتپخارا ارتفاعات آناپورا تا چومرونگ وبیس کمپ اورست وقله کالاپاتار درارتفاع 5545
خدایا بابت تمام نعمت‌هایت شاکر وسپاسگزاریم
به پایان آمد این دفترحکایت…
به یاد سایر دوستان و همنوردان بودیم، تاسفری دیگر خدای طبیعت نگهدارتان.

سالم و تندرست باشید ؛ همیشه برفراز

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.