اورست بیس کمپ

اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار

اورست بیس کمپ به علاوه قله کالاپاتار یک تور دوازده روزه می باشد. تور اورست بیس کمپ به علاوه قله کالاپاتار سفری چالش برانگیز و هیجان انگیز در میان رشته کوه های هیمالیاهای باشکوه است. تور اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار برای کسانی طراحی شده است که آمادگی جسمانی و ذهنی خوبی همراه با تجربه کمی کوهنوردی و محدوده زمانی کوتاهی دارند.
تور اورست بیس کمپ از لوکلا شروع شده و با عبور از دره زیبای رودخانه دودکوشی و پارک ملی خیره کننده ساگارماتا ادامه می یابد. همینطور که به سمت کوه پایه های اورست می روید، ردپای کوهنوردان افسانه ای مانند سر ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی شرپا را دنبال خواهید کرد.
در طول مسیر، از زمین های کوهستانی و روستایی، جنگل های انبوه، مراتع مرتفع هیمالیا و سکونتگاه های باستانی عبور خواهید کرد و خود را در فرهنگ غنی و زیبای طبیعی منطقه خواهید یافت.
کمپ اصلی مرتفع ترین کوه جهان، اورست را کاوش کنید. با سنت، فرهنگ و سبک زندگی مردم کوهستان آشنا شوید. شاهد تنوع های زیستی مختلف باشید. پروازی زیبا همراه با مناظری خیره کننده به منطقه اورست بلند قامت داشته و کوهپیمایی به سمت نقطه ی دیدنی و معروف قله کالاپاتار را در خاطرات خود از این سفر زیبا به همراه داشته باشید.
از فرودگاه کاتماندو، با یک پرواز هیجان انگیز به لوکلا پرواز خواهید کرد. سفر ما در تور اورست بیس کمپ به علاوه قله کالاپاتار از لوکلا در امتداد مسیری مرتفع، به دنبال دره دود کوشی به سمت پایتخت شرپاهای افسانه یی، نامچه بازار، آغاز می گردد. در نامچه بازار مناظر رویایی و پرشکوه از اورست را خواهید دید. در ادامه تور اورست بیس کمپ به تنگبوچه خواهید رفت و از صومعه باستانی که در اینجا واقع شده است دیدن خواهید داشت.
این صومعه در ارتفاع 3867 متری قرار دارد و توسط جنگل های زیبا و درختان  رودودندرون احاطه شده است.  صومعه باستانی را کاوش کرده و در مراسمی که توسط راهبان برگزار می شود شرکت کنید. این صومعه بر روی خط الراس فوق العاده منحصر بفرد با مناظر عالی از چشم انداز های اورست واقع شده است.
در ادامه تور اورست بیس کمپ، به سمت ایمجا خولا و یخچال خومبو خواهیم رفت و از روستاهای پانگبوچه و فیرچه دیدن خواهیم کرد. شاهد مناظر خیره کننده  از کوه های برفی بی پایان، دریاچه ها و یخچال های طبیعی خواهیم بود و در ادامه به گوراکشپ باز می گردیم. با بالا رفتن از خط الراس پوشیده از چمن گوراکشپ، به سمت نقطه دیدنی و نمادین قله کالاپاتار در ارتفاع 5545 متری حرکت می کنیم.
بالاترین ارتفاع سفر شما هنگام عبور از این منطقه می باشد. محتاط باشید و مرتب استراحت کنید. هنگامی که به قله رسیدیم شاهد ردیف های بی پایانی از کوه ها و مناطق کوهستانی بی نظیر خواهیم بود.
منظره یی بی نظیر از از قله های اورست، لوتسه، نوپتسه، چانگتسه، پوموری، آما دابلام، چومبو، تامسرکو، کانگ تگا، تابوچه، لوبوچه و یخچال خومبو.
در ادامه تور اورست بیس کمپ به سوی فیرچه و سپس به نامچه بازار باز می گردیم و رودخانه دودکوشی را به سمت لوکلا ادامه می دهیم. از لوکلا به کاتماندو پرواز کرده و از نمایی منحصر بفرد شاهد بلندترین قله ها و رشته کوه‌ های جهان خواهید بود.

بهترین زمان برای اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار

بهترین فصل برای کوهنوردی به منطقه اورست در طول پاییز و بهار، ماه های سپتامبر، اکتبر، نوامبر، مارچ، آپریل و می است.
  • در فصل پاییز، ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر هوا صاف با دمای گرم و دید عالی است. از آنجایی که هوا معتدل است، گشت و گذار در منطقه بسیار آسان است.
  • در فصل بهار، مارچ، آپریل و می نیز بهترین زمان برای بازدید از منطقه اورست است که پایان زمستان را نشان می دهد. در فصل بهار تغییری در توپوگرافی منطقه ایجاد می کند.منظره درختان رودودندرون با رنگ‌های مختلف، درخت‌های پوشیده از خزه و ارکیده، درختان رنگارنگی که کیلومترها کشیده شده‌اند و کوه‌های سفید برفی در پس‌زمینه آسمان آبی شفاف و قله‌های سر به فلک کشیده را به ارمغان می آورد.
  • فصل باران های موسمی برای کوهنوردی مناسب نیست زیرا آب و هوا سخت می شود و به سختی می توان تردد کرد و سیل مکرر رفت و آمد را تا حد زیادی مختل می نماید. بنابراین معمولاً کوهنوردان از کوهپیمایی در فصل بارانی های موسمی اجتناب می کنند.
  • در فصل زمستان، در این منطقه مقدار زیادی برف می‌بارد و بیشتر مسیر را می‌پوشاند و دسترسی به بیشتر مناطق اورست ممنوع است و امکان پیاده‌روی را غیرممکن می‌کند.

محل اقامت اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار

در زمانی که در شهرهای نپال می باشیم بسته به بودجه یی که برای سفر در نظر گرفته اید می توان هتل های سه ستاره، چهار یا پنج ستاره را انتخاب نمایید. اقامتگاه‌های کوهستانی، چای‌خانه‌ها و همچنین چندین هتل در سراسر مسیر موجود است که با توجه به بودجه شما، بسته به امکاناتی که دارند، کیفیت و قیمت های متفاوتی دارند.
به طور معمول، تخت ها حاوی بالشت و ملحفه هستند. تقریباً همه اقامتگاه ها پتوهای اضافی را ارائه می دهند زیرا در شب هوا بسیار سرد می باشد. معمولاً دوش آب گرم در طول مسیر نیز مهیا می باشد که هزینه ی آن بر عهده مسافر است.

هزینه های شخصی اضافی برای کوهنوردی

در طول دوره کوهپیمایی، تمامی وعده های غذایی (صبحانه، ناهار و شام همراه با نوشیدنی گرم) مطابق بسته شما ارائه می شود. هر گونه هزینه شخصی دیگر بر عهده شرکت نیست. بنابراین، توصیه می کنیم پول نقد همراه داشته باشید.

گردشگری مسئول

ما به عنوان مسئول گردشگری به احترام به جوامع محلی، فرهنگ و قوانین آنها معتقدیم. بنابراین از شما درخواست می کنیم که در طول مسیر پیاده روی از قوانین و مقررات محلی پیروی کنید. محیط را تمیز نگه دارید و همیشه قبل از انجام کاری در جامعه محلی از راهنمایان خود اجازه بگیرید. نسبت به جامعه محلی احترام و ادب را پیشه نمایید تا پشتیبان گردشگری باشند.

یادداشت مهم

ایمنی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمانی که دلیلی داریم که فکر کنیم امنیت شما در خطر است ما اختیار مطلق داریم که سفر را لغو کنیم یا برنامه سفر را تغییر دهیم.
شرایط آب و هوایی، وضعیت سلامتی یکی از اعضای گروه، بلایای طبیعی و مواردی از این دست، می‌توانند به تغییر در برنامه سفر در هنگام سفر به مناطق کوهستانی منجر شود. در این شرایط سخت، ما با مهربانی از شما تقاضا داریم که همکاری کامل با راهنمای مسول تور و مورد اعتماد ما داشته باشید. با این حال، ما به شما اطمینان می دهیم که تمام تلاش خود را برای رعایت برنامه سفر فوق انجام خواهیم داد.

برنامه تور اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار

روز اول ورود به کاتماندو ارتفاع 1400 متر

پس از ورود شما به فرودگاه بین‌المللی کاتماندو، نماینده‌ ی ما در فرودگاه برای استقبال و خوش آمدگویی به نپال در فرودگاه حاضر می باشد و با خودروی اختصاصی شما را تا هتل همراهی می نماید. پس از ورود به هتل و کمی استراحت بعد از پروازی طولانی برای میهمانی خوش آمدگویی به صرف شام دعوت خواهید شد.

در طی این مهمانی که برای آشنایی بیشتر و آمادگی برای سفر برگزار می شود راجع به برنامه سفر گفتگو خواهیم داشت. سپس می توانید گشتی در اطراف تمل رنگارنگ ، قلب تپنده ی کاتماندو داشته باشید.

  • محل اقامت: هتل
  • وعده غذایی: میهمانی خوش آمدگویی به صرف شام

در این روز همراه با خودروی اختصاصی به سمت فرودگاه کاتماندو حرکت خواهیم کرد و با پرواز صبح به سمت لوکلا خواهیم رفت. پس از رسیدن به لوکلا دو تا سه ساعت کوهپیمایی خواهیم داشت.
از روستاهای شرپا، چپلونگ، گات، سانو و تولو گوملا عبور می کنیم؛ جایی که شاهد زیارتگاه ها و صومعه ها در درانگ دراک گومپا و پما چولینگ گومپا خواهید بود. در پس‌زمینه، شاهد مناظری خیره‌کننده از کوه مقدس کومبیلا و قله‌های خواهر، قله‌های کوسوم خواهید بود.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

در این روز بین پنج تا شش ساعت کوهپیمایی خواهیم داشت. در ادامه تور اورست بیس کمپ به سمت نامچه بازار می رویم و از دهکده زامفوت و توک توک عبور می کنیم. شاهد کوه ها و مناظر خیره کننده ای خواهید بود که در پرتوهای صبحگاهی خورشید می درخشند.
از دهکده های دیدنی شرپا بنکار، چوموا و مونجو گذشته و با صعود بیشتر، به ورودی پارک ملی ساگارماتا، که یک سایت میراث جهانی یونسکو است، خواهیم رسید. در ادامه تور اورست بیس کمپ ودر مسیری شیب دار که به یک پل مرتفع شگفت انگیز بر روی دره رودخانه دودکوشی منتهی می شود خواهیم رسید.

با رسیدن به آخرین پله‌های باستانی به آرامی به ارتفاعات نامچه بازار می‌رسید که از آنجا می توانید به کوه اورست نگاه کنید. علاوه بر اورست بلند قامت می توانید شاهد منظره یی بی بدیل از دیگر رشته کوه ها و قله هایی مانند نوپتسه و لوتسه باشید. بعد از عبور از آخرین روستای نامچه بازار در حدود 1.5 کیلومتر به سکونتگاه کوهستانی خواهید رسید.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

از نامچه بازار ، مسیر نسبتا آسانی را طی خواهیم کرد که در اطراف خط الراس، چورکونگ را قطع می کند. در طول مسیر شاهد چشم اندازهای فوق العاده یی از قله های مرتفعی از تامسرکو تا آمادابلام، لوتسه و اورست خواهیم بود. در این روز بین پنج تا شش ساعت کوهپیمایی خواهیم داشت.

در ادامه تور اورست بیس کمپ به ارتفاع 3550 متری کیانجوما خواهیم رسید و با یک کوهپیمایی کوتاه از اینجا به یک اتصال مسیر مهم در ساناسا (3600 متر) رسیده و به آرامی در مسیر رودخانه یی که به تنگبوچه می رسد ادامه می دهیم. از میان جنگلی از درختان کاج و رودودندرون عبور می کنیم و اگر شانس همراهی کند شاهد گوزن های جنگلی نیز خواهیم بود. بعد از عبور از پل و پله های سنگی شاهد چرخ های دعایی خواهیم بود که با نیروی آب درحال چرخش هستند. در ادامه به اقامت گاه کوهستانی خواهیم رسید.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

در روز پنجم از تور اورست بیس کمپ سفر خود را از میان جنگل های انبوه کاج و درختان زیبای رودودندرون دنبال می کنیم. در این روز بین سه تا پنج ساعت کوهپیمایی خواهیم داشت. در طول مسیر عبور از جنگل شاهد گوزن‌های هیمالیا خواهیم بود.

مسیر خود را ادامه می دهیم تا به شهرک تنگبوچه برسیم و از نقاشی ها و تانکاهای بودایی دیواری قدیمی که روی صفحات چوبی نقش بسته اند دیدن می کنیم. در ادامه به سمت یک صومعه کوچک بودایی به نام دیبوچه گومپا در دامنه شرقی می رویم.

در ادامه مسیر به شیب تندی می رسیم که پل معلق رود ایمجا خولا در آنجا واقع شده است. پس از عبور از پل، از دامنه روبروی یک استوپا سفید رنگ بالا می رویم جایی که می توانیم قله سر به فلک کشیده ی آمادابلام را شاهد باشیم. در ادامه تور اورست بیس کمپ، به زودی به روستای پانگبوچه خواهیم رسید که دارای قدیمی ترین صومعه در منطقه است.

این صومعه توسط لاما سنگه دورجه تاسیس شد. مسیر خود را از ایمجا خولا به سمت روستای شوماره که در آن جنگل به پایان می‌رسد ادامه می دهیم. از میان مرتع‌ها و کلبه‌های سنگی عبور می کنیم و به تلاقی ایمجا خولا و خومبو خولا می‌رسیم. در ادامه به دینگبوچه خواهیم رسید. دینگبوچه مکانی سرد و بادخیز است و دارای دمای شبانه زیر صفر حتی در تابستان می باشد.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

در ادامه تور اورست بیس کمپ در روز ششم در مسیر لوبوچه، خود را در دامان غول های سنگی هیمالیا با مناظر باور نکردنی خواهید یافت. مسیر را ادامه می دهیم و از دوسا عبور می کنیم.

جایی که کلبه‌های سنگی خالی از سکنه گله‌داران و انبوهی از سنگ ها با پرچم های عبادی تبتی را شاهد خواهید بود .نشانه ای به یاد کوهنوردانی که در صعود به قله اورست جان باختند. مسیر خود را تا رسیدن به اقامتگاه کوهستانی ادامه می دهیم.

در این روز چهار تا پنج ساعت کوهپیمایی خواهیم داشت.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی
در ادامه تور اورست بیس کمپ در روز هفتم به سمت گوراک شپ(5164 متر) و اورست بیس کمپ (5364 متر) کوهپیمایی خواهیم داشت و در ادامه به گوراک شپ باز خواهیم گشت.  کوهپیمایی امروز نسبتا طولانی خواهد بود.
مسیر با یک کوهپیمایی ملایم در چمن‌زار و تخته سنگ های پراکنده شروع می‌شود. در تمام طول مسیر، دیواره های برفی کوه‌های سر به آسمان کشیده را خواهید دید. پس از صعودی 60 متری به بالای دیواره جانبی مورن، یخچال چانگری به نقطه ای هموار به نام تابوچه خواهید رسید.
از آنجا شاهد چشم اندازی پاناروما از کوه های اطراف خواهید بود. قله‌های لوبوچه، پوموری ماهالنگور هیمال، نوپتسه و دیگر قلل مرتفع را در اینجا شاهد خواهید بود.
مسیر از یخچال چانگری عبور می کند و از غرب به یخچال خومبو می پیوندد. در ادامه مسیر به سمت گوراک شپ صعود می کنیم و پس از عبور از  یک شیب تند و سنگلاخ به گوراک شپ خواهیم رسید.
در ادامه، کوله پشتی های سنگین خود را در گوراک شپ رها کرده و به سمت کمپ اصلی اورست حرکت می کنیم.
با قدم زدن در کنار آب‌های آبی کم عمق دریاچه گوراک شپ، قله چانگتسه در تبت را می توانیم ببینیم. از چندین یخچال طبیعی، آبشارهای یخی، استخرهای یخ زده، دیواره های یخی و صخره های بزرگ عبور می کنیم و در نهایت به کمپ اصلی اورست می رسیم.
پس از گذراندن مدت کوتاهی در کمپ اصلی، به گوراک شپ باز خواهیم گشت.
  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

در ادامه تور اورست بیس کمپ در روز هشتم به سمت به سمت قله کالاپاتار حرکت می کنیم.
در حالی که شاهد مناظر بی بدیل از بلندترین کوه های جهان هستیم از بستر شنی وسیعی روی دریاچه خشک شده و زمین های شیب دار عبور می کنیم. هنگامی که به قله کالاپاتار رسیدیم شاهد منظره یی بی بدیل و رویایی از مناظر کوهستانی خواهیم بود.

منظره یی بی نظیر از از اورست، لوتسه، نوپتسه، چانگتسه، پوموری، آما دابلام، چومبو، تامسرکو، کانگ تگا، تابوچه ، لوبوچه و یخچال خومبو.

پس از گذراندن زمان کوتاهی در قله، به سمت سرازیری باز می گردیم. از گوراک شپ، لوبوچه و دوگلا عبور می کنیم و به جای حرکت به سمت دینگبوچه، اکنون به فیرچه، در امتداد خومبو خولا، حرکت می کنیم.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

مسیر خود را پس از عبور از پل فیرچه برای بازگشت به نامچه بازار از میان بلندترین کوه های جهان ادامه می دهیم.

در حالی که شاهد زیباترین مناظر کوهستانی هستیم و به سمت نامچه بازار حرکت می کنیم از پنگبوچه و تنگبوچه عبور می کنیم و از بزرگترین صومعه کوهستانی در این منطقه بازدید می کنیم.

در نهایت پس از عبور از سانسا و کیانگجوما در حالی که شاهد قله های زیبای نوپتسه و لوتسه و اورست هستیم به نامچه بازار می رسیم.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

در ادامه تور اورست بیس کمپ در روز دهم کوهپیمایی خود را از نامچه بازار در مسیری سراشیبی ادامه می دهیم.

در امتداد مسیر رودخانه دود کوشی با عبور از پل های معلق متعدد بر فراز دره های عمیق کوهستانی و عبور از صومعه ها و سکونتگاه های سنگی و باستانی مختلف به سمت لوکلا می رویم.

پس از رسیدن به لوکلا و استراحت در کمپ کوهستانی آخرین روز خود در کوهستان را سپری خواهیم کرد.

  • وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام
  • محل اقامت: اقامتگاه کوهستانی

پس از صرف صبحانه زودهنگام، به سمت فرودگاه لوکلا حرکت می کنیم و به کاتماندو باز می گردیم. پس از رسیدن به کاتماندو همراه با خودروی اختصاصی به هتل محل اقامت خود هدایت خواهید شد.

می توانید در شهر قدم بزنید یا برای دوستان و خانواده خود هدایا و سوغاتی بخرید.
برای بعد از ظهر در یک برنامه شام ​​ویژه برای پایان تور اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار و ماجراجویی فراموش ناشدنی که انجام داده ایم؛ همراه با راهنما و نماینده ما برای شرکت در جشن صعود و خداحافظی میزبان شما خواهیم بود.

  • وعده های غذایی: صبحانه ، شام
  • محل اقامت: هتل

امروز آخرین روز از تور اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار می باشد و تا زمان پروازتان اوقات فراغت خواهید داشت. نماینده ما شما را تا سه ساعت قبل از پروازتان همراه با خودروی اختصاصی تا فرودگاه بدرقه خواهد نمود.
اگر ترجیح می دهید زمان بیشتری را در این کشور زیبا و جادویی بمانید، می توانید برای شرکت در تورهای دیگری با ما هماهنگی های لازم را انجام دهید.

هزینه های تور

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت از کاتماندو به لوکلا و لوکلا به کاتماندو و مالیات خروج پرواز داخلی
  • مجوز ورود به محدوده اورست ( تیمز کارت و پرمیت)
  • دو شب اقامت کاتماندو در هتل + صبحانه
  • نه شب اقامت در اقامتگاه های کوهستانی+ صبحانه + نهار + شام + چای/قهوه
  • استقبال و بدرقه ی فرودگاهی همراه با خودروی اختصاصی
  • راهنمای رسمی و مجرب کوهستان کاملا مسلط به زبان انگلیسی در تمام طول مدت کوهنوردی
  • تمامی وعده های غذایی همراه با نوشیدنی در طول مدت کوهپیمایی
  • هزینه راهنمایان محلی، راننده، سوخت، مالیات و عوارض جاده یی
  • حقوق، غذا، بیمه و هزینه اقامت برای راهنما و پورتر
  • سیم کارت نپالی ( همراه با 20 گیگ اینترنت)
  • یک پورتر برای هر دو کوهنورد
  • دو وعده شام (خوش آمدگویی و جشن صعود)
  • کاپشن کوهنوردی و کیسه خوابی که باید پس از اتمام مسیر به دفتر بازگردانده شود.
  • اعطای لوح یادبود
  • هتل سه ستاره همراه با صبحانه / اقامتگاه کوهستانی همراه با صبحانه، نهار و شام

یک نفر 1399 دلار
دو نفر 1299 دلار
سه نفر 1199
چهار تا شش نفر 1149 دلار
هفت تا دوازده نفر 1100 دلار
سیزده تا هجده نفر 1049 دلار
نوزده تا بیست و چهار نفر 999 دلار

  • هتل چهار ستاره همراه با صبحانه / اقامتگاه کوهستانی همراه با صبحانه، نهار و شام

یک نفر 1499 دلار
دو نفر 1399 دلار
سه نفر 1299
چهار تا شش نفر 1249 دلار
هفت تا دوازده نفر 1200 دلار
سیزده تا هجده نفر 1149 دلار
نوزده تا بیست و چهار نفر 1100 دلار

رزرو تور
error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.