پارک ملی شیواپوری

تنها چند کیلومتر دورتر از مرکز شهر پر هیاهوی کاتماندو و در قسمت شمالی ، “پارک ملی شیواپوری” قرار دارد. شیواپوری یک منطقه محفاظت شده طبیعی در دامان حیات وحش بوده و دارای صدها گونه متنوع گیاهی و جانوری می باشد.

این پارک ملی مقصد گردشگری محبوبی به ویژه برای دوچرخه سواران کوهستان، کوهنوردان میباشد. شیواپوری مکانی فوق العاده برای پرنده نگری است؛ علاوه بر این مسیر پیاده روی به مقاصد ناگارکوت، گوسایکوندا ، هلامبو و پارک ملی لانگتانگ نیز می باشد.

انواع هتل ها با قیمت های متنوع، رستوران های لوکس مدرن یا غذاخوری های محلی در داخل پارک وجود دارد. توصیه می کنیم شب را در یکی از هتل های زیبای این منطقه سپری کنید چراکه صبح هنگام با طلوع شگفت انگیزی بر فراز ابرها روبرو خواهید شد .

یک اردوگاه ارتش و یک صومعه بودایی به همراه یک برجک بلند  نیز برای تماشای کوه ها ی سر به آسمان کشیده در این پارک ملی واقع شده است. صدها پله در طول راه وجود دارد که در انتهای پیاده روی منظره ای باشکوه را برای شما به ارمغان خواهد آورد . این پیاده روی حدود 4 – 5 ساعت طول می کشد.

خط لوله آبی که در امتداد پیاده روی می‌بینید به خاطر وجود سد کوچکی دراینجاست که بیشترین منبع آب را در دره کاتماندو تأمین می کند.

پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی شیواپوری

پارک ملی شیواپوری جنگلی نیمه گرمسیری، سرسبز و پوشیده از خزه ها و سرخس ها با درختان بلند و کهنسال کاج  ، رودودندرون و گیلاس وحشی هیمالیا است.

طبق مطالعه میدانی که در طول یکسال بین ژوئیه 2003 تا ژوئیه 2004 انجام گرفت ، مشخص شد که این پارک ملی دارای گونه های متنوع جانوری از جمله پلنگ هندی، گوزن های وحشی، گربه جنگلی، شغال طلایی، گراز وحشی، خرس سیاه هیمالیا، مونگوس کوچک آسیایی، پانگولین چینی، پیکا ی هیمالیایی، خرگوش سیاه، سنجاب هیمالیا، موش خرما، موش سیاه، مار کبرا، مارمولک کوهی، وزغ سیاه، قورباغه پا بلند، قورباغه شاخدار و بسیاری دیگر از گونه های جانوری است که در قسمت غربی  شیواپوری به وفور یافت می شود.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.