درخت مقدس بودهی در زادگاه بودا تزیین شده با پرچم های عبادی

درخت مقدس بودهی یا تلفظ دیگر آن ” بودی ” در کنار معبد مقدس مایا دیوی و در جوار حوض مقدس در شهر لومبینی قرار گرفته است.

اهمیت این درخت به این دلیل است که تمام سفر زندگی لرد بودا با این درخت مقدس مرتبط است.

اهمیت این درخت به دلیل درخت بودی در بود گایا است که در آن بودا به روشنگری و رهایی از هذیان، خشم و خودخواهی دست یافت.
درست از زمانی که او تاج و تخت خود را کنار گذاشت، زاهد شد، به روشنگری دست یافت و در مورد مشاهدات خود تا زمان مرگش آموزش داد.

درخت مقدس بودهی همان درختی است که مایادوی، مادر محترم لرد بودا، شاهزاده سیذارتا را در کنار آن به دنیا آورده است و بودا نیز در زیر سایه این درخت به مراقبه می پرداخت. بنابراین، درخت بودی در بودیسم بسیار مهم است.

راهبان بودایی نیز اغلب زیر درخت مقدس بودهی می نشینند و به نوشتن متن های معنوی و مدیتیشن می پردازند. درخت مقدس بودهی بسیار مورد توجه بوده و با پرچم های عبادی بودایی رنگارنگ تزئین شده است.

پرچم های عبادی

اين پرچم ها که به پرچم های عبادی معروف اند، پنج رنگ را شامل می شوند:

  1. آبی- سمبل آسمان و صلح
  2. سفيد- سمبل هوا، ابر و باد
  3. قرمز- سمبل آتش
  4. سبز- سمبل آب
  5. زرد- سمبل زمين

بر روی تک تک آنها نوشته هایی به خط تبتی، بودایی و عکسهایی از جمله عکس بودا، نقش بسته است. مردم محلی معتقدند که آرزوها هنگام بستن پرچم رنگارنگ برآورده می شود. همچنین باور بر این است که با هر وزش باد، دعاهای آن ها شنیده خواهد شد.
زیارت کنندگان معتقدند آرزوهایی که هنگام بستن پرچم های دعا بر شاخه های درخت ” بودهی ” انجام می شود، اغلب برآورده می شوند.

زیارت کنندگان و گردشگران بسیار زیادی برای بازدید و زیارت زادگاه لرد بودا از سراسر جهان به لومبینی سفر می کنند. شما می توانید در زیر سایه ی این درخت مقدس بنشینید و به مراقبه و مدیتیشن بپردازید. تفکری به زندگی لرد بودا داشته باشید و مسیری که ایشان طی کرد. رهایی از تجملات و آزادگی از غرور، خودخواهی و هوای نفس. ترک کردن زندگی شاهزادگی و تولدی دوباره در قامت بودا .

درخت مقدس بودهی از زیباترین دیدنی های لومبینی به شمار می رود.

 

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.