پل رودخانه‌ ستی ریور بر فراز رودخانه‌ ستی ریور می باشد. این رودخانه از آناپورنا متولد شده و از جنوب و جنوب شرقی پخارا و داماولی می گذرد تا به رود مقدس تریشولی بپیوندد. رودخانه‌ ستی ریور از هسته اصلی شهر می پیچد و آبهای خروشان آن وارد گودال های تاریک می شوند.

با نزدیک شدن به پل رودخانه‌ ستی ریور، رمز و راز عجیبی را احساس خواهید کرد. رودخانه‌ ستی ریور در زیر زمین محو می شود و در قسمت های دیگر پخارا دوباره ظاهر شود. منظره پل رودخانه‌ ستی ریور برای چشم عادی، نوعی جادو است که قابل توضیح نیست. اما حتی برای چشم های آموزش دیده نیز، تفکیک واقعیت از خیال دشوار خواهد بود.رودخانه زیر پل ستی ریور  دره یی در طرفین ایجاد کرده است که عمق آن تا 250 متر می رسد.

پل رودخانه‌ ستی ریور

بر روی این دره پلی فلزی(پل رودخانه‌ ستی ریور) قرار دارد که می توانید از بالای آن  این زیبایی طبیعی را تماشا کنید. در این محدوده که در میان پارکی واقع شده است یک معبد هندو  نیز وجود دارد که به بازدید کنندگان (تیکا) هدیه می دهد و آن ها را مورد برکت لرد شیوا قرار می دهد. اگر می خواهید این پدیده طبیعی را با چشم های خودتان ببینید، قطعاً باید از رودخانه ستی ریور دیدن کنید. رودخانه ی “ستی ریور”  که با نام “ستی خولا” و ” ستی گانداگی” نیز شناخته می شود در غرب نپال واقع شده و شاخه یی از رود مقدس تریشولی می باشد. رودخانه ی “ستی ریور” یکی از مقدس ترین و مهم ترین رودهای نپال است و در آیین هندو به عنوان شکلی از ویشنو مورد پرستش قرار گرفته است.

پل رودخانه‌ ستی ریور

رودخانه‌ ستی ریور، نه تنها زندگی می بخشد بلکه دارای پیشینه های مذهبی بسیاری نیز هست که بیشتر آنها با آیین هندو مرتبط هستند. هندو های سراسر جهان این رودخانه را به عنوان تجسمی از لرد ویشنو می پرستند. رودخانه ستی ریور  تونل های عمیقی در دره پخارا حفر کرده است و همیشه پر رمز و راز بوده است.

مردم محلی معتقدند که کل دره پخارا بر روی آبهای رودخانه ستی شناور است. در زیر دره، جریان رودخانه‌ ستی ریور غارهای عظیمی تراشیده است. این غارهای عظیم تا عمق 80 متری زیر سطح زمین امتداد یافته است. به دلیل غارهای متعدد در زیر دره پخارا، آب باران بلافاصله پس از بارش جذب زمین می شود.

این رودخانه از دیدنی های پخارا می باشد و جزو زیباترین دیدنی های نپال است.

از محبوب ترین نقاط برای رفتینگ، کنیونیگ و کایاکینگ در نپال می توان به رودخانه و دره ی جلبیر، رودخانه تریشولی، رودخانه کاکانی، رودخانه  ستی گانداگی، رودخانه و دره جاگات خولا، رودخانه سانکوشی (رودخانه طلا)، رودخانه بوتکوشی (رودخانه ی تبتی) و رودخانه مارشیاگاندی (مارسیاگاندی) اشاره نمود.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.