رودخانه و دره جاگات خولا مرتفع ترین مکان دره نوردی در جهان

رودخانه جاگات خولا در دهکده جاگات یک شهر کوچک سنتی در منطقه لامجونگ در شمال مرکزی نپال و در منطقه گانداکی واقع شده است. جاگات یک اصطلاح سانکریت است که توسط دانشجویان برای توصیف حالت هوشیاری طبیعی استفاده می شود و در زبان نپالی “جاگات” مخفف “جهان و “خولا” به معنای رودخانه است. به طور کامل جاگات خولا به مفهوم جهان رودخانه می باشد.

معمولا کوهنوردان پس از پیاده روی یک روز را در این مکان به استراحت می پردازند و خود را برای ادامه ی صعود آماده می سازند. شما باید از سطح انرژی و اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید تا تمام فعالیت های ماجراجویانه این منطقه را انجام دهید.

هیچ مکانی برای دره نوردی(کنیونیگ) و راپلینگ در نپال مانند دره ی رودخانه جاگات خولا وجود ندارد. این دره در ارتفاع 26،000 فوت بالاتر از سطح ​​دریا واقع شده است. هنگام پیاده روی در کنار جاگات خولا می توانید وسعت و عظمت این دره بزرگ را در نپال ببینید. این دره عمیق از مهمترین دیدنی های نپال می باشد.

 دره جاگات خولاکنیونیگ، راپل، صخره نوردی و عبور از رودخانه از جمله فعالیت هایی ست که می توانید در این نقطه تجربه کنید. رودخانه جاگات خولا دارای یک دره سخت و خشن بوده که همراه با سطوح بسیار پر خطر است. این مکان مناسب افرادی می باشد که بصورت افراطی عاشق آدرنالین می باشد. قبل از اقدام به دره نوردی در دره ی رودخانه جاگات خولا حتما با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید دچار هیچگونه عارضه قلبی نباشید .

رودخانه جاگات خولا

دره نوردی و راپلینگ در اینجا یک فعالیت پر خطر است زیرا دره ی رودخانه جاگات خولا دره یی عمیق است که از سنگ های گرانیت بسیار سخت تشکیل شده است. اگر ترس از ارتفاع دارید نباید به این فعالیت ماجراجویانه بپردازید چراکه شما در مرتفع ترین مکان دره نوردی جهان قرار خواهید گرفت .

به هر حال، با توجه به تجهیزات ایمنی بالا شما سقوط نخواهید کرد اما به دلیل ترس از ارتفاع و عوارض جانبی احتمالی نباید خود را در این بین گیر کنید. بیشتر پایه این دره با آب است، هنگامی که از میان آبهای خروشان آبشار دره ی جاگات خولا پایین می آیید، تجربه یی باورنکردنی خواهید داشت.
گاهی اوقات ممکن است سطح آب تا گردن بالا بیاید زیرا جریان آب به طور طبیعی بالا می رود. هنگام دره نوردی در آبشار جاگات خولا می توانید زیبایی های هیمالیا را از بلندای این دره تماشا کنید و وقتی به پایین رسیدید، در استخر طبیعی آب خواهید بود. می توانید لذت هیجان بسیار زیادی که پشت سر گذاشته اید را با شنا در این حوضچه های طبیعی و کمی آرامش تکمیل کنید.

عبور از رودخانه جاگات خولا

عبور از رودخانه جگات خولا با کمک طناب انجام می شود و یک تفریح ​​جالب ،هیجان انگیز و ساده تر از دره نوردی است اما باید اعتماد به نفس داشته باشند. افراد مبتدی باید ابتدا عبور از رودخانه با مسافت کوتاه را امتحان کنند. برای کشیدن وزن بدن روی طناب نگهدارنده، از میان رود پرخروش جاگات خولا به مقدار زیادی نیرو نیاز خواهید داشت. اگر شما عاشق آدرنالین و فعالیت های پر هیجان و افراطی هستید، به هیچ عنوان نباید تجربه ی ماجراجویی در دره جاگات خولا را از دست بدهید. افراد دارای گواهینامه کوهنوردی می توانند تمام فعالیت های ماجراجویی را در اینجا جستجو کنند. ماجراجویی در نپال بی پایان است.

از محبوب ترین نقاط برای رفتینگ، کنیونیگ و کایاکینگ در نپال می توان به رودخانه و دره ی جلبیر، رودخانه تریشولی، رودخانه کاکانی، رودخانه  ستی گانداگی، رودخانه و دره جاگات خولا، رودخانه سانکوشی (رودخانه طلا)، رودخانه بوتکوشی (رودخانه ی تبتی) و رودخانه مارشیاگاندی (مارسیاگاندی) اشاره نمود.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.