میدان توآمادی دومین میدان پربازدید در باکتاپور

میدان توآمادی باکتاپور در ضلع شرقی میدان دوربار باکتاپور قرار دارد و بسیار نزدیک به میدان سفالگری باکتاپور است. میدان توآمادی باکتاپور شلوغ ترین و دومین میدان پربازدید در باکتاپور می باشد و از دیدنی های باکتاپور محسوب می شود. شهر باکتاپور دارای چهار میدان اصلی می باشد. این چهار میدان شامل میدان داتاتریا، میدان سفالگری باکتاپور، میدان توآمادی و میدان دوربار باکتاپور است.
با گذر از یک خیابان باریک و باستانی، که مملو از فروشگاه های سنتی رنگارنگ صنایع دستی است به میدان توآمادی باکتاپور خواهید رسید.
این میدان نیز مانند دیگر میادین باستانی نپال در کاتماندو و پاتان، ​​دارای فضای بزرگی می باشد و هرساله هزاران نفر در طی جشنواره های متفاوت کنار یکدیگر جمع می شوند و سنت های خویش را با شور و حرارت افسانه یی و باستانی در میدان توآمادی باکتاپور به اجرا در می آورند. این میدان از مهم ترین دیدنی های نپال محسوب می شود.

میدان توآمادی باکتاپور
این میدان دارای یک منطقه مرکزی باز با دو معبد اصلی در شمال و شرق است. دیگر ساختمانهای قدیمی این میدان عمدتا خانه های مسکونی ساکنان محلی است.

دیدنی های میدان توآمادی

معبد نیاتاپولا

معبد پنج طبقه تانتریک و سراسر رمزوآلود نیاتاپولا در این حوالی واقع شده است.


معبد نیاتاپولا معبدی متعلق به قرن هجدهم است و جزو بلندترین و برجسته ترین معابد در میان معابد مقدس باکتاپور واقع در نپال است.
این معبد به الهه لاکشمی ، تجسم الهه پارواتی اختصاص یافته است. نام معبد “نیاتاپولا” به معنای “پنج پشت بام” است ، زیرا روش معمول نامگذاری معبد به نام خدای مقدس یا الهه آن در اینجا امکان پذیر نیست و نام واقعی این الهه به طور قطع برای عموم شناخته نشده است چراکه راهبان معبد (راجوپادیایایا برامین) آیین های مقدس تانتریک خود و نام دقیق بت مقدسی که پرستش می شود را در حداکثر پنهانکاری حفظ کرده اند. برای آشنایی بیشتر با این معبد سراسر رمزآلود می توانید  مقاله ی معبد نیاتاپولا را مطالعه نمایید.

معبد لرد بهایراونات

میدان توآمادی باکتاپور

در جنوب شرقی میدان توآمادی  -ضلع شرقی میدان دوربار باکتاپور معبد مستطیل شکل و سه طبقه ی لرد بهایراونات قرار دارد.
معبد بهایراونات به لرد بهایراو یکی از قدرتمندترین خدایان تانتریک هندو، تجسمی از لرد شیوا، اختصاص یافته است.
لرد بهایراو خدای وحشت و فضای بیکران است؛ او را نگهبان – محافظ و خدای جهنم نیز می دانند. گفته می شود این معبد در مکانی که لرد بهایراو سرش قطع شده و به زمین افتاده است، بنا شده است. تاریخ این معبد به اویل قرن 17 باز می گردد. برای آشنایی بیشتر با این معبد می توانید مقاله ی معبد لرد بایراونات را مطالعه نمایید.

در این میدان همچنین معبد کوچکی به نام معبد بتال نیز به دنبال معبد بهایراونات وجود دارد. علاوه بر این معابد چندین کافه، مغازه سوغاتی و رستوران، بازار محلی و بسیاری دیدنی های دیگر را می توان در اینجا یافت.
اگر گشت خود را در این منطقه از ابتدای صبح با قدم زدن آغاز کنید با صحنه های جالب تری نیز مواجه خواهید شد. سحرخیزی به نفع شما خواهد بود.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.