فرهنگ کار در نپال

فرهنگ کار در نپال

 

فرهنگ کار در نپال بسیار سلسله مراتبی و رسمی است. مردم با لباس سنتی محلی در محل کار دیده می شدند. با این حال، لباس های غربی، کت و شلوار، کراوات، شلوار، پیراهن و کاپشن رایج هستند.

بیشتر ارتباطات و احوالپرسی ها به زبانی بسیار رسمی مطرح می شود. نپالی ها در حین تعامل در سطح شخصی یا تجاری بسیار مراقب سلسله مراتب هستند. استفاده از سلام هایی مانند آقا، خانم، خانم، دکتر و غیره معمول است. پایبندی به یک برنامه دقیق جلسات معمول نیست، بنابراین جلسات معمولاً دیر شروع و پایان می یابند.

همانطور که اغلب انتظار می رود همیشه یک کارت ویزیت همراه داشته باشید. انگلیسی نسبتاً رایج است اما گاهی اوقات ممکن است به مترجم نیاز داشته باشیم. کمی تأخیر بی ادبی تلقی نمی شود، اما همیشه حضور در جلسات و نشان دادن حضور، نپالی ها را تحت تأثیر قرار می دهد و اغلب به رسمیت شناخته می شود.

 

سیستم بوروکراتیک فرهنگ کار در نپال

محیط تجاری نپال بسیار بوروکراتیک است. البته دولت نپال مدعی است که نپال برای تجارت باز است.
تأخیرهای بوروکراسی، ناکارآمدی، سیستم حقوقی غیرشفاف و سیاست‌های نامشخص بسیار در فرهنگ کار در نپال رایج است.
اگرچه ادارات دولتی بسیاری از  از فناوری نوین استفاده می‌کنند اما فرم‌های دستی، امضاها، مهرهای سنتی و سوگندنامه‌ها اغلب برای معاملات رسمی مورد نیاز است. قوانین و مقررات مالکیت معنوی نپال قدیمی، ناکارآمد و فقط به صورت پراکنده اجرا می شوند. اکثر تصمیمات توسط مدیران ارشد و بدون کمک زیاد از سوی مدیران در پست های زیردست گرفته می شود. با این حال، این موضوع در برخی ادارات و نهادها ممکن است متفاوت باشد.

 

مدیریت زمان حاکم بر فرهنگ کار در نپال

  • وقفه در تماس های تلفنی، صرف چای، یا گفتگوی جانبی در طول جلسه بسیار رایج است (اما توصیه نمی شود).
  • اجازه دهید صحبت های کوچک قبل از هر بحث جدی باشد. روابط شخصی معمولاً قبل از شروع تجارت به خوبی برقرار می شود. زمان زیادی برای آشنایی با همکاران تجاری صرف یک فنجان چای (چیا) می شود.
  • در فرهنگ کار در نپال مکالمات کاری معمولاً با صحبت های کوچک قبل از هر بحث جدی شروع می شود. معمولاً برای شروع یک رابطه تجاری به روابط شخصی اهمیت زیادی داده می شود. برای ایجاد رابطه، منتظر سوالات شخصی در مورد خانواده، فرزندان، تحصیلات، کشور، غذا، وزن، حضور فیزیکی یا شیوه زندگی باشید. چنین گفتگوهایی توهین آمیز تلقی نمی شود.

نوع پوشش

  • مردم با لباس سنتی محلی در محل کار دیده می شدند. با این حال، لباس های غربی، کت و شلوار، کراوات، شلوار، پیراهن و کاپشن رایج هستند.
  • رایج‌ترین لباس‌ها، کت و شلوار برای مردان و زنان و شلوار و ژاکت برای هر دو جنس بسیار رایج هستند.
  • از پوشیدن شلوارک در محل کار خودداری کنید.

بایدها و نبایدهای فرهنگ کار در نپال

  • مذاکره تقریباً با هر معامله تجاری در نپال همراه است. هنگامی که هر دو طرف بر سر قیمت و شرایط خاصی توافق کردند، برای مذاکره بیشتر با قیمت پایین تر فشار نیاورید. نپالی‌ها می‌توانند در نحوه مذاکره کاملاً ساده‌ و صادق باشند. تقلب و فریب دادن در فرهنگ نپالی خیلی رایج نیست.
  • به هیج وجه هنگام مذاکره از دایره ادب خارج نشوید.
  • پرداختی های خود را طبق تاریخ مشخص پرداخت نمایید، این امر به شما اعتبار بسیار زیادی می بخشد.
  • هیچ چیزی تا زمانی که در یک مقاله رسمی نباشد نهایی نیست.
دانستنی های بیشتر
  • به رابطه ای که به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل یا پیامک ایجاد شده است اعتماد نکنید. تماس تلفنی یا بازدید شخصی در فرهنگ کار در نپال ترجیح داده می شود.
  • شبکه‌های تجاری نپالی اغلب از بستگان تشکیل شده‌اند، زیرا باور بر این است که خویشاوندی اعتماد را تضمین می‌کند. اغلب مهم است که چه کسی چه کسی را می‌شناسد. به همین دلیل در صورتی که حتی یکبار از سمت شما بدقولی شکل بگیرد تمامی دیگر اعضای شبکه تجاری از آن مطلع خواهند شد.
  • انتظار داشته باشید سوالاتی از شما پرسیده شود که ممکن است فقط به کار شما مربوط نباشد. مردم اغلب از خانواده و تجربیات زندگی یکدیگر پرس و جو می کنند تا ارتباط برقرار کنند. مرز کوچکی بین روابط شخصی و تجاری وجود دارد.
  • هدیه دادن و هدیه گرفتن در نپال بسیار رایج است. هدایا باید همیشه بسته بندی شوند و نباید تصوری از رشوه ایجاد کنند. بسیار متداول است که مؤسسات نپالی «نشان عشق» را به عنوان هدیه به هیئت‌های بازدیدکننده یا همتایان خود می‌دهند. هر هدیه ای را فقط با دست راست دریافت و ارائه دهید.
error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.