تور اورست بیس کمپ با هلی کوپتر و قله کالاپاتار

اورست بیس کمپ با هلیکوپتر

اورست بیس کمپ با هلیکوپتر و قله کالاپاتار توری رویایی برای کوهنوردان و گردشگران نپال است. تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر فرصتی را برای شما فراهم می کند تا شگفتی های منطقه هیمالیا و خومبو را در یک تور لوکس کشف کنید. از بیس کمپ اورست و قله کالاپاتار و رشته کوه های هیمالیا از فراز آسمان دیدن کنید.

 

تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر با پرواز از دره کاتماندو شروع می شود و شما را به جاذبه های متعددی در این سرزمین رویایی می برد. ابتدا به سمت لوکلا پرواز می کنیم. در ادامه تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر به سمت قله کالاپاتار پرواز خواهید کرد. پس از غوطه ور شدن در مناظر از ارتفاع 5550 متری و تهیه فیلم و عکس یادگاری به سمت هتل اورست ویو پرواز می کنیم.

هتل اورست ویو

این هتل یکی از مرتفع‌ترین هتل های جهان است. از یک وعده غذایی خوب با منظره بلندترین کوه‌های جهان و پوشیده از برف لذت ببرید. پس از آن دوباره به سمت لوکلا پرواز می کنیم و در ادامه تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر به دره کاتماندو باز می گردیم.

تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر و قله کالاپاتار در حدود چهار ساعت خواهد بود. سفری خاطره انگیز، لوکس، رویایی و باشکوه فراوان. 

تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر (همانند آناپورنا بیس کمپ با هلیکوپتر) برای مسافران با هر گروه سنی، شرایط فیزیکی و برای کسانی که محدودیت زمانی دارند بسیار ایده آل است. تماشای چشم اندازی متفاوت، بکر و رویایی از مرتفع ترین قلل جهان در یک تور لوکس با هلیکوپتر تجربه یی زیبا و ماندگار خواهد بود.

 

(جهت اطلاعات بیشتر راجع به تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر می توانید سفرنامه جناب آقای دکتر بهروزیان را در قسمت سفرنامه ها مطالعه نمایید.)

 

بهترین زمان برای اورست بیس کمپ و قله کالاپاتار با هلیکوپتر

بهترین فصل برای منطقه اورست در طول پاییز و بهار، ماه های سپتامبر، اکتبر، نوامبر، مارچ، آپریل و می است.
 
  • در فصل پاییز، ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر هوا صاف با دمای گرم و دید عالی است. از آنجایی که هوا معتدل است، گشت و گذار در منطقه بسیار آسان است.
 
  • در فصل بهار، مارچ، آپریل و می نیز بهترین زمان برای بازدید از منطقه اورست است که پایان زمستان را نشان می دهد. در فصل بهار تغییری در توپوگرافی منطقه ایجاد می کند.منظره درختان رودودندرون با رنگ‌های مختلف، درخت‌های پوشیده از خزه و ارکیده، درختان رنگارنگی که کیلومترها کشیده شده‌اند و کوه‌های سفید برفی در پس‌زمینه آسمان آبی شفاف و قله‌های سر به فلک کشیده را به ارمغان می آورد.
 
  • فصل باران های موسمی برای کوهنوردی مناسب نیست زیرا آب و هوا سخت می شود و به سختی می توان تردد کرد و سیل مکرر رفت و آمد را تا حد زیادی مختل می نماید. بنابراین معمولاً کوهنوردان از کوهپیمایی در فصل بارانی های موسمی اجتناب می کنند.
 
  • در فصل زمستان، در این منطقه مقدار زیادی برف می‌بارد و بیشتر مسیر را می‌پوشاند و دسترسی به بیشتر مناطق اورست ممنوع است و امکان پیاده‌روی را غیرممکن می‌کند.

.

.

.

هزینه های شخصی اضافی 

 هرگونه هزینه شخصی بر عهده شرکت نیست. بنابراین، توصیه می کنیم پول نقد همراه داشته باشید.
 
.
.
.

گردشگری مسئول

ما به عنوان مسئول گردشگری به احترام به جوامع محلی، فرهنگ و قوانین آنها معتقدیم. بنابراین از شما درخواست می کنیم که در طول مسیر پیاده روی از قوانین و مقررات محلی پیروی کنید. محیط را تمیز نگه دارید و همیشه قبل از انجام کاری در جامعه محلی از راهنمایان خود اجازه بگیرید. نسبت به جامعه محلی احترام و ادب را پیشه نمایید تا پشتیبان گردشگری باشند.
.
.
.
یادداشت مهم
ایمنی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمانی که دلیلی داریم که فکر کنیم امنیت شما در خطر است ما اختیار مطلق داریم که سفر را لغو کنیم یا برنامه سفر را تغییر دهیم.
 
شرایط آب و هوایی، وضعیت سلامتی یکی از اعضای گروه، بلایای طبیعی و مواردی از این دست، می‌توانند به تغییر در برنامه سفر در هنگام سفر به مناطق کوهستانی منجر شود. در این شرایط سخت، ما با مهربانی از شما تقاضا داریم که همکاری کامل با راهنمای مسول تور و مورد اعتماد ما داشته باشید. با این حال، ما به شما اطمینان می دهیم که تمام تلاش خود را برای رعایت برنامه سفر فوق انجام خواهیم داد.
 
.
.
.
 

خلاصه تور:

  • کاتماندو به لوکلا (2845 متر) (45 دقیقه)
  • لوکلا به کالا پاتار (5550 متر) (15-20 دقیقه)
  • قله کالاپاتار به هتل اورست ویو (12 دقیقه)
  • صبحانه در هتل اورست ویو (30 دقیقه)
  • هتل اورست ویو به لوکلا برای سوخت گیری (15 دقیقه)
  • لوکلا به کاتماندو (45 دقیقه)

.

.

.

برنامه تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر

کاتماندو به لوکلا (2845 متر- 45 دقیقه پرواز)

تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر از کاتماندو آغاز می شود. هنگامی که به فرودگاه داخلی رسیدید، سوار هلیکوپتر شده و به سمت لوکلا پرواز خواهید کرد. پرواز به لوکلا با مناظر مسحورکننده ای همراه خواهد بود. بر فراز جنگل های سرسبز و انبوه و دره کاتماندو پرواز خواهید داشت و شاهد مناظر باشکوه تپه های سرسبز مرکز نپال، بخشی از رشته کوه بزرگ مهابهارات خواهید بود. در ادامه تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر به لوکلا خواهید رسید.

مدت زمان پرواز حدود 40 تا 45 دقیقه است. پس از رسیدن به لوکلا، استراحت کوتاهی خواهیم داشت. هلیکوپتر باید در لوکلا سوخت گیری کند. یک استراحت کوتاه در حدود 10 تا 15 دقیقه و دوباره سوار هلیکوپتر شده و به سمت قله کالاپاتار پرواز خواهیم کرد.

قله کالاپاتار یک نقطه دیدنی معروف در منطقه خومبو است که در ارتفاع 5550 متری قرار دارد. کوهنوردان اغلب به این منطقه می آیند تا چشم انداز متفاوتی از منطقه به دست آورند. مناظر در سپیده دم از این نقطه با شکوه است. یک پرواز 15 تا 20 دقیقه ای شما را به قله کالاپاتار می برد و بر فراز سکونتگاه های نامچه بازار، تنگبوچه، دینگبوچه، گوراک شپ و پارک ملی ساگارماتا که میراث جهانی ثبت شده در یونسکو می باشد، پرواز خواهید کرد.

هنگامی که به قله کالاپاتار رسیدید، در مناظر بی همتای هیمالیا غوطه ور شوید. منظره یی غیر قابل توصیف و پاناروما از کالا پاتار با مناظر کوه های اورست و لوتسه بالای 8000 متر، نوپتسه، چانگتسه، پوموری بالای 7000 متر، آما دابلام، چومبو، تامسرکو، کانگ‌تگا، تابوچه و لوبوچه بالای 6000 متر و ارتفاعات بی‌پایان دیگر خیره‌کننده است. چشم اندازهای رویایی از رشته‌ کوه های  هیمالیا، یخچال‌های طبیعی و آبشارهای یخی را به تماشا خواهیم نشست.
در کالاپاتار، نیم ساعت توقف خواهید داشت برای عکس و فیلم یادگاری. سپس به سمت هتل اورست ویو پرواز خواهیم کرد.

در ادامه تور اورست بیس کمپ با هلیکوپتر شاهد مناظر بی پایان از کوه های برفی بی پایان، دریاچه ها، یخچال ها و آبشارهای یخی منطقه خومبو به سمت هتل اورست ویو پرواز می کنیم. پرواز کوتاه است اما مناظر با شکوه فروان است. هتل اورست ویو یکی از مرتفع‌ترین هتل‌های جهان است که منظره‌ای پاناروما و رویایی از کوه‌های منطقه خومبو ارائه می‌کند.

پس از رسیدن به هتل، صبحانه خود را همراه با چشم اندازهای هیمالیا و جنگل های درختان صنوبر همیشه سبز، درختچه ها و جنگل های رودودندرون و کوه های رویایی از منطقه خومبو میل خواهید کرد. به مدت 30 دقیقه توقف خواهیم داشت، سپس به سمت لوکلا پرواز می کنیم.

 

شاهد مناظر باشکوه کوه های پوشیده از برف منطقه خومبو به سمت لوکلا پرواز می کنیم. بعد از پرواز بر فراز چندین شهرک در امتداد مسیر به لوکلا خواهید رسید. در لوکلا، هلیکوپتر نیاز به سوخت گیری مجدد دارد. بنابراین شما یک استراحت کوتاه در حدود 10 تا 15 دقیقه خواهید داشت. پس از سوخت گیری در لوکلا دوباره سوار بر هلی هلی کوپتر شده و به سمت کاتماندو پرواز می کنیم.

این پرواز مسافتی 136 کیلومتری را طی می کند و حدود 45 دقیقه درآسمان خواهد بود. پس از رسیدن به کاتماندو، نماینده ما در فرودگاه به استقبال شما خواهد آمد. در صورتی که تورهای دیگری را رزرو نموده باشید به ادامه تور خواهیم پرداخت.

هزینه های تور

  • استقبال و بدرقه ی فرودگاهی همراه با خودروی اختصاصی.
  • مجوز ورود به محدوده (تیمز کارت و پرمیت).
  • مالیات و عوارض فرودگاهی.
  • هزینه هلی کوپتر( ظرفیت هلی کوپتر 5 نفر می باشد)
  • هزینه راننده، سوخت، مالیات و عوارض جاده یی.
  • اعطای لوح یادبود.
  • کاپشن کوهنوردی که باید پس از اتمام مسیر به دفتر بازگردانده شود.

هر نفر 1399 دلار

رزرو تور
error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.