شعله صلح ابدی نپال در زادگاه لرد بودا - لومبینی

شعله صلح ابدی شعله ای است که سمبل صلح و برادری در جهان است.

شعله صلح ابدی از جاذبه های مهم گردشگری و دیدنی های نپال در لومبینی زادگاه لرد بودا است.

شعله صلح ابدی در لومبینی نمادی از تلاش بی وقفه برای ایجاد صلح و هماهنگی در جهان است. این آتش می سوزد تا نور صلح را برای صلح جهانی گسترش دهد.

شعله ابدی چیست؟

شعله ابدی، شعله یا مشعلی است که به طور مداوم برای مدت نامعلوم می سوزد. بیشتر شعله های آتش جاویدان عمداً برافروخته می شوند.

برخی از آنها نیز به سبب پدیده های طبیعی است که می تواند در ابتدا توسط رعد و برق، نشت نفت یا گاز، پیزوالکتریسیته یا فعالیت انسانی مشتعل شوند.

ممکن است که بعضی از آنها  تا هزاران سال نیز بسوزند.

در دوران باستان، سوخت شعله های آتش ابدی توسط چوب یا روغن تأمین می شد اما در نمونه های مدرن شعله های ابدی معمولاً از لوله های پروپان یا گاز طبیعی استفاده می کنند.

هدف استفاده از شعله های آتش ابدی مدرن چیست؟

شعله های آتش ابدی که توسط انسان ایجاد می شوند، اغلب یک شخصیت یا واقعه ای با اهمیت ملی یا تاریخی را گرامی می دارند و یا به عنوان نمادی از یک اعتقاد مذهبی و یا یادآوری تعهد به یک هدف مشترک دیپلماسی مورد استفاده قرار می گیرند.

می توانید برای رسیدن به شعله صلح ابدی از دوچرخه یا اسکوتر الکتریکی استفاده نمایید ولی اگر شرایط جسمانی شما اجازه می دهد حتما این مسیر را با پیاده روی طی کنید.

شعله صلح ابدی نپال در لومبینی

این شعله صلح  در یک مکان بسیار زیبا و مهم ساخته شده است. این شعله در مرکز باغ مقدس لومبینی، میان ورودی محل تولد لرد بودا و استوپای صلح جهانی، در کنار یک استخر بسیار زیبا که بازتاب تصویر استوپای صلح جهانی را می توان در آن دید؛ واقع شده است.

جایی که آب، آتش، خاک و هوا را به عنوان چهار عنصر اصلی می توان در یک نقطه دید.

تاریخ شعله

شعله صلح ابدی در 1 نوامبر 1986 میلادی توسط شاهزاده وقت “گایاندرا شاه” در لومبینی، زادگاه لرد بودا ، برافروخته شد. این شعله نشان دهنده صلح، برادری و هماهنگی بین ملت ها در جهان است. شعله صلح ابدی از ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از جشن سال جهانی صلح به نپال آورده شده است.

به شما پیشنهاد می کنیم که هنگام طلوع یا غروب آفتاب از این مکان دیدن کنید. در منطقه راه بروید و به صدای نفس کشیدن خود در حالت مدیتیشن در کنار این شعله بپردازید، این یک تجربه ای درونی است که هنگام طلوع یا غروب خورشید می تواند بسیار متفاوت باشد.

باغ مقدس لومبینی توسط یک استخر آب زیبا به دو بخش موناستیک شرقی و موناستیک غربی تقسیم می شود و هردو بخش از مهم ترین دیدنی های نپال در لومبینی می باشد. منطقه موناستیک شرقی متشکل از صومعه هایی است که نمایانگر مکتب بودایی (هینایانا) هستند درحالی که منطقه موناستیک غربی دارای صومعه های “ماهایانا”  و  “واجرایانا” می باشد. گردشگران برای جستجو در این دو بخش می توانند از قایق نیز استفاده کنند و بر زیبایی سفر خود بی افزایند.

error: لطفا مقاله را به اشتراک بگذارید.